Hila Katz - Manager, Docent Klavecimbel, Klavichord en andere toetsinstrumenten

 

Hila is de oprichter, manager en artistiek leider van de Pegasus School voor Oude Muziek, en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het concept van de school. Daarnaast geeft zij les in barokke toetsinstrumenten en ze verzorgt verschillende andere lessen en cursussen op de school.

Ze is professioneel klavecinist en behaalde haar Master's diploma ‘Harpsichord Performance’ aan de Guildhall School of Music and Drama in Londen. Hila specialiseerde zich vervolgens in de Late Renaissance/Vroege Barok aan het Trinity College of Music. Ze heeft een breed repertoire klavecimbelmuziek en ze treedt op als solist en in ensembles en orkesten. Daarnaast componeert ze muziek voor de klavecimbel.


Hila behaalde het bachelorsdiploma van het ‘Scholarship Academic Excellence Program’ aan de Universiteit van Haifa. Ook studeerde ze 7 jaar in 'Human Development' en sloot deze studie af met een internationaal diploma. 
 

Hila's website: www.hila-katz.com

Antoinette Lohmann – Barokviool, Barokaltoviool & Viola d'Amore

 

Antoinette Lohmann's website: www.antoinettelohmann.nl

Jiska ter Bals – Barokviool

 

Van kinds af aan heeft Jiska ter Bals een brede muzikale interesse. Zo speelde ze in een metal band, de Nederlandse orkesten en in muziektheater groepen. Tegenwoordig speelt ze in Stracc, een ensemble van accordeons en strijkers dat muziek speelt die net vers van de pers is.

Gegrepen door Joodse muziek reisde Jiska de halve wereld af om zich deze taal zo goed mogelijk eigen te maken. Haar ensemble, Di Fidl-Kapelye, was jarenlang een vooraanstaand klezmer ensemble.

Een grote liefde van Jiska is barokmuziek. Ze studeerde barokviool bij Antoinette Lohmann in Utrecht. In 2007 behaalde ze haar Masters. Tegenwoordig speelt Jiska in allerlei barokgezelschappen zoals la Sfera Armoniosa, de Nederlandse Bachvereniging en Barok Opera Amsterdam.

Met veel plezier geeft Jiska al jarenlang vioollessen, zowel privé als verbonden aan een muziekschool.

   

www.130000.nl

Ania Katynska – Barokcello

 

Ania Katynska specialiseerde zich in barokcello, viola da gamba en basse de violon. Haar leraren waren o.a. Jaap ter Linden, Phoebe Carrai, Markus Möllenbeck, en Mark Caudle.
 

Ze heeft samen gewerkt met Arte dei Suonatori, Le Parlement de Musique, Nieuw-Nederlandse Academie, International Baroque Players, Harmony of Nations en Wroclaw Baroque Orchestra. Ania heeft solo recitals gegeven in het Bach Festival in Katowice (Polen), Bach-Fest in Sumy (Oekraïne) en in Eu (Frankrijk). Ze is mede-oprichter van het oude muziek ensemble "Parnassos", en momenteel ook een lid van de kamerensembles "Concordi Musici" en "Ensemble Eloquentia"


De afgelopen drie jaar studeerde Ania bij barokcello bij Les Ateliers de Musique Ancienne in Le Treport (Frankrijk).



www.aniakatynska.webs.com

Isabel Favilla  -  Blokfluit & Barokfagot

 

Isabel Favilla behaalde in 2007 haar master in blokfluit aan het Koninklijk Conservatorium te Brussel. Ze kwam naar Nederland om barokfagot en dulciaan te studeren bij Donna Agrell en Wouter Verschuren.

Ze is actief als orkestmusicus in Nederland en België met verschillende ensembles zoals Concerto d’Amsterdam, Le concert Bourgeois en Les Muffatti. Regelmatig verzorgt ze optredens in haar geboorteland Brazilië, en ze werd vele malen uitgenodigd om in Chili op te treden. Met haar duo Schifanoia werd ze finalist op het IYAP 2009. Ze werkte mee aan opnamen met Il Complesso Barocco (Alain Curtis), Collegium Musicum Den Haag (Claudio Ribeiro), Orquestra Barroca de Juiz de Fora (Luis Otavio Santos) en Les Muffatti (Peter van Heyghen).

Kate Clark - Historische fluiten

Kate Clark (Sydney, 1962) heeft gestudeerd aan de universiteiten van Sydney en London, aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag en de Schola Cantorum Basilienisis in Basel.

Ze treedt als solist, kamer- en orkestmusicus op door heel Europa met Cantus Collin, Les Musiciens du Louvre, Apollo Ensemble, Orchestra of the 18th century en Amsterdam Baroque Orchestra.

Kate’s passie en specialisme is de renaissancefluit en ze is artistiek leider van het Attaignant Consort. Hun derde CD met muziek voor renaissance fluit als solo en consort instrument zal begin 2013 verschijnen. Het romantische kamerensemble Osmosis is ook mede door Kate opgericht.

Kate geeft sinds haar 17e fluit les. Sinds 1996 is ze docent van historische fluiten aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.

www.kateclark.info

Ofer Frenkel - Barokhobo/ Historische hobo’s

Ofer Frenkel studeerde hobo in Zwitserland bij Thomas Indermühle en Emanuel Abbül en haalde de orkest- en concertdiploma's. Er volgden masterclasses bij beroemde hoboïsten: Maurice Bourgue, Hans Elhorst en Paul Dombrecht.

Vanaf 1992  specialiseerde hij zich in historische hobo’s, eerst bij Michel Piguet aan de 'Schola Cantorum Basiliensis' (Basel), daarna aan het Koninklijke Conservatorium in Den Haag bij Ku Ebbinge.

Ofer speelt met bekende barokgezelschappen zoals De Nederlandse Bachvereniging, Apollo Ensemble, Concerto Barocco , Osmosis, Musica ad Rhenum, Concerto Köln, Das Rheinische Kantorei, Accademia Daniel, Il Fondamento, B'rock, Anima Eterna en Les Agremens. Met deze ensembles deed hij bij vele CD-opnamen mee.

Naast het spelen geef hij hobo- en kamermuziekles aan amateurs, scholieren en jonge professionals op muziekschools, masterclasses, zomercursussen (Apollo Zomeracademie) en ook privé. Bijzonders boeiend vindt hij het deelnemen aan verschillende muziekprojecten voor de jeugd.

 

Mike Fentross – Luit, Theorbe, Vihuela, Barokgitaar

 

‘Mike Fentross, dirigent en luitspeler is een van de interessantste vertegenwoordigers van de jongere generatie Nederlandse musici die zich richten op oude muziek en authentieke uitvoeringspraktijk’. Het NRC 2013, Mischa Spel.

 

Hij heeft zijn sporen als oude muziek specialist ruimschoots verdiend en werkt in Europa als dirigent, solist en continuospeler. Tevens is hij artistiek leider van het ensemble La Sfera Armoniosa, dirigent van La Sfera Armoniosa Orchestra en hoofdvakdocent luit en basso continuo aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag.

 

Tot 1988 studeerde hij luit en barokgitaar bij luitpionier Toyohiko Satoh aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag en was na het behalen van zijn diploma Nederlands eerste professionele barokgitarist. Direct na zijn studie werkte hij als continuospeler in toonaangevende barokensembles, zoals onder Les Arts Florissants, Combattimento Consort Amsterdam en Al Ayre Español en vestigde op deze manier zijn naam.

Cristian Gutiérrez – Luit, Theorbe, Vihuela, Barokgitaar

 

 

 

 


 

Cristian Gutiérrez studeerde klassiek gitaar aan het Conservatorium van de Universiteit van Chili en studeerde daar af met een eerste prijs. In 1999 ontving hij de prijs die het Nationaal Theater van Chili uitreikt aan jonge talenten. Hij kreeg een beurs voor een vervolgstudie in Spanje en studeerde luit, barokgitaar en theorbe bij Juan Carlos Rivera en Xavier Díaz-Latorre. Hij sloot zijn carrière daar af met de hoogste academische onderscheiding in Spanje.

Cristian heeft veel opgetreden, als solist en als lid van uiteenlopende gezelschappen. Hij heeft talloze opnamen gemaakt, waaronder het prijswinnende "A tocar, a cantar, a baylar". Zijn werk heeft geleid tot samenwerking met bijzondere persoonlijkheden, zoals Monica Hugget, Bruce Dickey, Gabriel Garrido, Manfredo Kraemer, Michael Chance, Charles Toet, Rodrigo del Pozo, Pedro Estevan en Ventura Rico. Hij trad op in Chili, Argentinië, België, Bolivia, Costa Rica, Tsjechië, Spanje, Zwitserland, Uruguay, Griekenland, Israël, Italië, Korea, De Verenigde Staten, Nederland, Noorwegen, Frankrijk en Portugal.

www.cgutierrez.org