Kinderen staan centraal op de Pegasus School!

Kinderen (4-6 jaar)
 

Voor kinderen tussen de 4 en 6 jaar bieden we introductielessen aan waarin ze kennis maken met een specifiek instrument en klassieke muziek in het algemeen.
Deze lessen worden gegeven door docenten die vaak en met veel plezier met kinderen werken.


Onze lessen hebben een ontspannen en vrolijk karakter waarin veel aandacht is voor de persoonlijke ontwikkeling van ieder kind.


Voor deze leeftijden hebben we de volgende cursussen:


Introductie muziek/klavier


Introductie viool


 

Kinderen (6-12 jaar)


Voor kinderen in deze leeftijd hebben we een grote variëteit aan lessen:


Individuele lessen en groepslessen vanaf beginnerniveau op de volgende muziekinstrumenten:

piano, blokfluit, viool en cello
 

Wij willen kinderen laten genieten van deze ervaring en zien graag dat ze er trots op zijn een instrument te bespelen

.
De lessen kunnen worden aangeboden in verschillende talen, zoals Nederlands, Engels en andere talen. Op deze manier leert een kind zowel het bespelen van een instrument als een andere taal. (Uiteraard zijn we geen talenschool en krijgt muziek de meeste aandacht.)


Kinderen die geïnteresseerd zijn in renaissance- en  barokmuziek kunnen ook andere instrumenten kiezen. (Zie de pagina over instrumenten.)


De Pegasus School biedt ook de speciale mogelijkheid pianoles te combineren met lessen in barokke toetsinstrumenten (klavichord en klavecimbel). De aanslag van deze instrumenten is een stuk lichter dan die van een piano en dat is eigenlijk veel beter voor kleine kinderhanden!


Als je geïnteresseerd bent in lessen voor je kinderen, maar geen instrument bezit, is er de mogelijkheid dat de school hulp biedt om dit te huren of te kopen.


 

Ensemblelessen/Orkest*

Tijdens onze ensemblelessen leren kinderen in een prettige en stimulerende omgeving samen te spelen, goed naar elkaar te luisteren en met aandacht te musiceren. Tegelijkertijd genieten de kinderen van het prachtige repertoire en ze leren meer over muziekgeschiedenis.


*In het orkest kunnen ook kinderen deelnemen die een ander instrument bespelen dan dat waarmee les wordt gegeven. De school moet hier echter wel ruimte voor hebben. Het is het beste als u ons hierover van te voren raadpleegt via de telefoon.

Op verzoek bieden wij ook klassen aan over muziekgeschiedenis.

Ouders zeggen... (originele brieven bevinden zich in het school archief)

 

-introductie piano / viool-

 

"Beste Hila:

Hartelijk dank voor de introductie van mijn dochters voor jouw muziekschool. Een van mijn dochters had eerder al eens viool leren spelen, maar zij had moeite met het vinden van een goede leraar. Het blijkt dat op  jouw school Jiska beter op haar gemak is en wij voelen dat als een zegen. Jiska richt haar aandacht nu op een sneller resultaat dan voorheen. Mijn andere dochter had moeite met het vinden van het juiste instrument. Jouw pianolessen, die zo zeer gericht zijn op haar exclusieve persoonlijkheid, zijn een fantastische belevenis voor haar geweest, op deze manier is het haar toegestaan om muziek te beleven en te ontdekken dat er geen sprake van pressie is, maar slechts plezier.​​​

Nogmaals dank,​ 

Elizabeth G."

(Vertaald uit het Engals; Voor de originele tekst klik hier)

-Introductie clavecimbel-

"Ik heb het voorrecht aanwezig te zijn bij alle clavecimbellessen die mijn dochter (8 jaar) krijgt van Hila. Wat ik zie gaat mijn verwachting te boven. Ik heb meerdere muziekleraren meegemaakt, zowel voor mijzelf (klarinet) als mijn kinderen (oa piano). Maar wat ik Hila zie doen heb ik nooit eerder meegemaakt. Zij spreekt zonder omweg het hart aan van zowel mijn dochter als de muziek en verbind die twee. Vanuit die verbinding ontwikkelt zij alle facetten van de muziek zoals gehoor, ritme en samenspel. Notenlezen komt uiteraard ook aan bod, maar anders dan ik gewend ben is dat geen lijdensweg maar een natuurlijk element van het muziekmaken.

J. J. van Beele"

© All rights to the content of this website belong to its author Hila Katz, and cannot be reproduced or used without permission from her in writing.